F.E.A.R. 2 Reborn
A régi klasszikus F.E.A.R. – hez anno a TimeGate készített „egészestés” önálló kiegészítőket, amelyek messze alulmúlták a Monolith fejlesztette alapjátékot. Szerencsére az ebben felvázolt történettől a Monolith teljesen elrugaszkodott, mi több, leseperte az asztalról a TimeGate által megírt forgatókönyveket, s az év elején megjelent F.E.A.R. 2 Project Origin a legelső F.E.A.R. epizód történetét gondolta tovább, helyezte más megvilágításba. Anno padavan írt róla cikket, amelyet javaslok fellapozni itt a GameDroid ismertetők részlegében, jómagam nem kívánok belemélyedni a Project Origin – be, de azért pár szót hadd szóljak én is erről a műről. Tetszett nekem is, annak ellenére, hogy közel, s távol sem volt annyira ijesztő és nyomasztó mint a nagy előd – talán nem kellett volna az összes trailerben lelőni a potenciális ijesztgetős részeket - , s nem mellesleg igen rövidre sikerült. A történetet pedig már – már beteges, retardált, idióta vonalba sikerült eltolniuk, elég csak a záró képsorokra gondolnunk. Sokkal inkább éreztem komikusnak egy – egy horror jelenetet, átvezető képsort, mint ijesztőnek, félelemkeltőnek. Ettől függetlenül egy egészen jó akció – horrort sikerült ismét összehozniuk a fejlesztőknek.
Amikor az első információk, képek és videók feltűntek a készülő Reborn DLC – ről, felkaptam a fejem. Hatalmas ötletnek találtam, hogy ezúttal egy replika katona bőrébe bújva kell intézkednünk az Alma szelleme által kísértett, s az Armacham által elpusztított Auburn városában. S bizony az első lépések megtétele után, s az első, az ATC biztonságiak ellen vívott tűzharc után kifejezetten élvezetes volt replika katonaként aprítani az ellent. Tényleg nagy húzás ez a Monolith – tól, hiszen eddig mi paráztunk be, ha meghallottuk a replikák rádiózásait, ám ezúttal tőlünk rettegnek a mezei kommandósok!
A szerepkör változásából fakadóan új HUD – al leptek meg minket a fejlesztők. A replikák narancssárga – barnás kijelzőket használnak, így ne is keressük a F.E.A.R. ügynököknél megszokott világoskék sisakkijelzőt. Karakterünk, nevezetesen Foxtrott 813 lehet, hogy klón és tökhülye, de egy igazi gyilkológép. Kapásból egy power armor – ban – a nagy gonosz lépegető halálosztó gép – dobnak le minket a bevetési zónába, hogy felszámoljunk néhány ATC kommandóst. A többi Foxtrott tesóval csak később találkozunk, de sajnos nem sokáig tart a közös ATC vadászat, ugyanis egy „régi jó barát” tűnik fel a színen… Igen, volt parancsnokunk, maga Paxton Fettel tiszteli meg telepatikus úton Foxtrott 813 – at, s ez a látogatása a többi replikára nézve korántsem előnyös. Így válunk üldözőből üldözötté. De ennyit erről, ha tovább mesélnék lelőném az összes poént. A lényeg, hogy tompaagyú főhősünk Paxton minden utasítását követni fogja, még ha ezért társai cafatokká lőtt testén keresztül vezet is az útja.
Új fegyvereket nem kaptunk a Reborn – hoz, bár az, hogy egy replika katona is képes slow – motion – ben lövöldözni, az akár újdonságnak is elkönyvelhető. Igen, Foxtrott 813 is képes felgyorsulni az időben. A helyszínek egészen hangulatosra sikerültek. Érződik a pályákon, hogy a Monolith designerei valóban szerettek volna újat mutatni, s jó néhány új ötletet megvalósítani ebben a DLC – ben. A szétbombázott és összeszakadt irodaház épülete kivételesen egészen hihetőre és atmoszferikusra sikerült. Gyakorta nehéz volt megkülönböztetnem a padlót a plafontól!
A tűzharcokra sem lehet panasz, kaptuk, amit vártunk. Semmi extra. Ebben a szűk másfél órában kaptunk power armort, nehézlöveget, mesterlövész párbajokat és a szokásos kommandós hentesmunkát. Természetesen ezúttal is beleakadtunk pár szellembe, sőt, Alma előszeretettel uszított ránk félholt replikákat is. Egyébként a kislányra ne számítsunk sokat, nem nagyon érdekli, hogy fia, a halott Paxton Fettel minket szemelt ki játszópajtásának. Igazából egyedül Paxton ijesztget minket kisebb – nagyobb, inkább kisebb sikerrel.
Ami a történetet illeti, a Monolith ezzel a kis DLC – vel egy újabb szálat font a F.E.A.R. sztoriba. Egyértelmű, hogy az elkövetkezendő lehetséges F.E.A.R. epizódokra is hatással lesz a Reborn sztorija, amely bár rövid, de elég egyértelmű zárással ért véget. Az már más kérdés, hogy van e értelme újra elővenni az egyszer már lezárt Paxton Fettel aktákat.
A F.E.A.R. 2 Reborn inkább ajánlott a franchise szerelmeseinek, akiket érdekel a F.E.A.R. univerzum minden egyes mozzanata. Alapvetően pedig nem sok újat nyújt a Reborn, a másfél órányi lövöldözés messze nem ér meg 8 eurót, még akkor sem, ha a Reborn mellé jár néhány multimóka frissítés is, mint a Slow – Mo Deathmach, minek köszönhetően multi lövöldözésben is lassíthatjuk az időt egy felvehető power up segítségével.
Amikor az első információk, képek és videók feltűntek a készülő Reborn DLC – ről, felkaptam a fejem. Hatalmas ötletnek találtam, hogy ezúttal egy replika katona bőrébe bújva kell intézkednünk az Alma szelleme által kísértett, s az Armacham által elpusztított Auburn városában. S bizony az első lépések megtétele után, s az első, az ATC biztonságiak ellen vívott tűzharc után kifejezetten élvezetes volt replika katonaként aprítani az ellent. Tényleg nagy húzás ez a Monolith – tól, hiszen eddig mi paráztunk be, ha meghallottuk a replikák rádiózásait, ám ezúttal tőlünk rettegnek a mezei kommandósok!
A szerepkör változásából fakadóan új HUD – al leptek meg minket a fejlesztők. A replikák narancssárga – barnás kijelzőket használnak, így ne is keressük a F.E.A.R. ügynököknél megszokott világoskék sisakkijelzőt. Karakterünk, nevezetesen Foxtrott 813 lehet, hogy klón és tökhülye, de egy igazi gyilkológép. Kapásból egy power armor – ban – a nagy gonosz lépegető halálosztó gép – dobnak le minket a bevetési zónába, hogy felszámoljunk néhány ATC kommandóst. A többi Foxtrott tesóval csak később találkozunk, de sajnos nem sokáig tart a közös ATC vadászat, ugyanis egy „régi jó barát” tűnik fel a színen… Igen, volt parancsnokunk, maga Paxton Fettel tiszteli meg telepatikus úton Foxtrott 813 – at, s ez a látogatása a többi replikára nézve korántsem előnyös. Így válunk üldözőből üldözötté. De ennyit erről, ha tovább mesélnék lelőném az összes poént. A lényeg, hogy tompaagyú főhősünk Paxton minden utasítását követni fogja, még ha ezért társai cafatokká lőtt testén keresztül vezet is az útja.
Új fegyvereket nem kaptunk a Reborn – hoz, bár az, hogy egy replika katona is képes slow – motion – ben lövöldözni, az akár újdonságnak is elkönyvelhető. Igen, Foxtrott 813 is képes felgyorsulni az időben. A helyszínek egészen hangulatosra sikerültek. Érződik a pályákon, hogy a Monolith designerei valóban szerettek volna újat mutatni, s jó néhány új ötletet megvalósítani ebben a DLC – ben. A szétbombázott és összeszakadt irodaház épülete kivételesen egészen hihetőre és atmoszferikusra sikerült. Gyakorta nehéz volt megkülönböztetnem a padlót a plafontól!
A tűzharcokra sem lehet panasz, kaptuk, amit vártunk. Semmi extra. Ebben a szűk másfél órában kaptunk power armort, nehézlöveget, mesterlövész párbajokat és a szokásos kommandós hentesmunkát. Természetesen ezúttal is beleakadtunk pár szellembe, sőt, Alma előszeretettel uszított ránk félholt replikákat is. Egyébként a kislányra ne számítsunk sokat, nem nagyon érdekli, hogy fia, a halott Paxton Fettel minket szemelt ki játszópajtásának. Igazából egyedül Paxton ijesztget minket kisebb – nagyobb, inkább kisebb sikerrel.
Ami a történetet illeti, a Monolith ezzel a kis DLC – vel egy újabb szálat font a F.E.A.R. sztoriba. Egyértelmű, hogy az elkövetkezendő lehetséges F.E.A.R. epizódokra is hatással lesz a Reborn sztorija, amely bár rövid, de elég egyértelmű zárással ért véget. Az már más kérdés, hogy van e értelme újra elővenni az egyszer már lezárt Paxton Fettel aktákat.
A F.E.A.R. 2 Reborn inkább ajánlott a franchise szerelmeseinek, akiket érdekel a F.E.A.R. univerzum minden egyes mozzanata. Alapvetően pedig nem sok újat nyújt a Reborn, a másfél órányi lövöldözés messze nem ér meg 8 eurót, még akkor sem, ha a Reborn mellé jár néhány multimóka frissítés is, mint a Slow – Mo Deathmach, minek köszönhetően multi lövöldözésben is lassíthatjuk az időt egy felvehető power up segítségével.
Rendszerkövetelmények:
Operációsrendszer: Windows® XP SP2/Vista SP1
Processzor: Pentium IV 2.8GHz (3.2GHz Vista)/Athlon® 64 3000+ (3200+ Vista)
Memória: 1GB (1.5GB Vista)
Hely: 12GB
Videókártya: DirectX 9 kompatibilis videókártya 256MB-mal (SM 2.0b). NVIDIA 6800 vagy ATI X700
Processzor: Pentium IV 2.8GHz (3.2GHz Vista)/Athlon® 64 3000+ (3200+ Vista)
Memória: 1GB (1.5GB Vista)
Hely: 12GB
Videókártya: DirectX 9 kompatibilis videókártya 256MB-mal (SM 2.0b). NVIDIA 6800 vagy ATI X700
Hivatalos weboldal: https://www.whatisfear.com
Galéria: Hamarosan!
Magyarítás: Kattints ide!